Wat doen wij? 2021-05-10T14:55:21+02:00

Werkzaamheden boekhoudkundig:

  • Invoeren grootboekrekeningen cq opstellen grootboekschema in (eigen) boekhoudprogramma
  • Invoeren kas-bank-giro-inkopen-verkopen-memoriaal boekingen
  • Factureren
  • Voorraadadministratie
  • Controle ingeboekte gegevens
  • Aangifte omzetbelasting per periode (maand-kwartaal-jaar)
  • Terugvragen betaalde buitenlandse BTW
  • Tussentijdse verslaggeving/bedrijfsresultaat
  • Opstellen concept jaarrekening
  • Opstellen begrotingen
  • Voorbereiden van controles door accountant en controlerende instanties en certificeringen
  • Debiteuren- crediteuren beheer
  • Telebankieren
  • Verzorgen van diverse aangiften en afsluitend jaarwerk
  • Opstellen publicatiestukken Kamer van Koophandel
  • Archiveren

Werkzaamheden salarisadministratie:

  • Volledige salaris cq. loonadministratie
  • Opstellen van Arbeidsovereenkomsten
  • Bewaken van minimum lonen en CAO verhogingen
  • Bewaken van afloop van de arbeidsovereenkomsten
  • Aangifte loonheffingen per periode (per 4-weken / maand)
  • Beheren contacten en aangiften cq. meldingen bij pensioenfonds
  • Beheren contacten en meldingen ziekteverzuimverzekering
  • Beheren contacten en meldingen arbodienst

Werkzaamheden toeslagen:

  • Monitoren of er recht ontstaat/vervalt op toeslagen (huur-zorg-kinderopvang en kindgebondenbudget)

Werkzaamheden belastingdienst:

  • Bijsturen van voorlopige aanslagen/beschikkingen als gevolg van gewijzigde omstandigheden
  • Inkomstenbelasting
  • Vennootschapsbelasting
  • Tips aftrekposten
  • Indien nodig bezwaar indienen

Overige werkzaamheden:

  • Wegwerken van achterstanden
  • Budgetbeheer/budgetcoach/bewindvoerder
  • Afhandelen van administratieve verplichtingen na overlijden en aangifte erfbelasting
  • Secretariële ondersteuning
  • In beperkte mate begeleiding/ondersteuning ict, webbeheer, mailinstellingen e.d.

Alles (eventueel) in overleg met en onder verantwoording van de eigen accountant.